top of page

Persbericht, mei 2025


 

PR PERSOONLIJKHEID VAN HET JAAR: MAUREEN VAN AKEN

  
Founder van Pure Beauty PR bekroond tijdens 40e editie van de Dutch Beauty Award

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

​

 

 

 

 

Tijdens een feestelijke avond in het DeLaMar Theater in Amsterdam, waar de Nederlandse beautybranche en pers samenkwamen voor de 40th Anniversary van de Dutch Beauty Award, is Maureen van Aken, founder van Pure Beauty PR, uitgeroepen tot PR Persoonlijkheid van het Jaar. De prijs werd uitgereikt door de vakjury, de Experts of Beauty, die Maureen roemden om haar persoonlijke benadering, haar inhoudelijke toewijding aan duurzame merken en haar klassieke kijk op het PR-vak.

​

Het juryrapport

“Vakvrouw Maureen van Aken is altijd enthousiast en zeer goed geïnformeerd. Haar PR-portfolio is gevuld met merken die producten creëren met oog voor mens, dier en milieu – merken waar Maureen in gelooft en vierkant achter staat. Dat dit opvallend vaak female owned brands met een groene visie zijn is zeker geen toeval. Maureen werkt ondanks alle veranderingen in het medialandschap nog steeds vanuit een oldskool PR-benadering en maakt geen onderscheid tussen print, online en social media. De jury stelt ook haar attente bedankmail na een publicatie op prijs. En niet te vergeten: een speciale vermelding voor haar persoonlijke aanpak en de verjaardagskaartjes die ze trouw stuurt. Daarbij heeft Maureen veruit het beste haar in de business!”

 

Persoonlijke reactie van Maureen

“Allereerst mijn grote dank aan de juryleden van de Dutch Beauty Award voor deze bijzondere prijs. Ik was zó volledig overdonderd die avond en zag deze prachtige award totaal niet aankomen. Mijn dochter Julie was de enige die het wist, en heeft haar mond weten te houden – terwijl ze die dag nog op kantoor werkte! Deze benoeming betekent veel voor mij en voelt als een bijzondere waardering voor het werk dat ik met zoveel liefde en overtuiging doe. Mijn eerste stappen in de wereld van duurzame beauty zette ik in 1998 bij Dr.Hauschka, waar PR onderdeel was van mijn rol. Inmiddels werk ik al bijna 30 jaar met veel liefde binnen deze branche, en is PR een rode draad geworden in alles wat ik doe. Ik ben ontzettend dankbaar voor het vertrouwen van de prachtige merken waarmee ik mag werken, én voor het team dat al die jaren met mij meebouwt aan onze missie: het zichtbaar maken van betekenisvolle, duurzame beautymerken. Want ik geloof sterk in de kracht van samenwerken: team work makes the dream work.”

 

Van visie naar zichtbaarheid: het verhaal van Maureen van Aken 

Maureen van Aken studeerde International Business Administration en begon haar carrière in de IT, maar besloot al snel haar hart te volgen en de overstap te maken naar natuurlijke en duurzame beauty. Ze zette haar eerste stappen bij een internationaal natuurlijk cosmeticamerk waar ze leiding gaf aan de marketing- en salesafdeling en een stevig fundament legde voor haar verdere loopbaan. Sindsdien kiest Maureen er bewust voor om te werken vanuit haar vrouwelijke kracht en energie – met ruimte voor intuïtie, samenwerking en persoonlijke aandacht. Het is haar missie om merken met een groene en duurzame visie te helpen groeien, in het bijzonder vrouwelijke ondernemers. Gedreven door haar liefde voor inhoudelijke merkverhalen en haar persoonlijke manier van samenwerken, richtte ze in 2009 Pure Beauty PR op – een PR-bureau dat gespecialiseerd is in green, clean & sustainable beautymerken met een verhaal. Dankzij haar jarenlange kennis van de duurzame beautybranche weet Maureen als geen ander wat merken uniek en vernieuwend maakt – en brengt ze dat op een oprechte en inhoudelijk sterke manier over aan de pers.

 

Dutch Beauty Award

De Dutch Beauty Award is de meest prestigieuze vakprijs in de Nederlandse beautybranche. In 1985 werd de eerste editie georganiseerd onder de naam Astir Award en is sindsdien uitgegroeid tot dé beautyprijs van Nederland. De winnaars worden bepaald door een vakjury van gerenommeerde beautyjournalisten: de Experts of Beauty. Jaarlijks beoordelen zij honderden producten op innovatie, kwaliteit en onderscheidend vermogen. Dankzij hun scherpe neus voor innovatie en diepgaande kennis weten zij precies waaraan een awardwaardig product moet voldoen. Alleen ‘the best in beauty’ ontvangen een award. De uitreiking in 2025 markeert de 40e editie van dit toonaangevende evenement, met 24 categorieën – van skincare en parfums tot salonproducten en groene cosmetica. Voor de vierde keer werd ook de titel ‘PR Persoonlijkheid van het Jaar’ uitgereikt – een eervolle erkenning voor iemand die zich op bijzondere wijze onderscheidt binnen het PR-vak in de beautybranche.

 

 

Klik hier voor HR-beeld van Maureen. 

bottom of page